DOCUMENTAL D'ART: ELS IMPRESSIONISTES I L'HOME QUE ELS VA IMPULSAR

Les obres de Cézanne, Monet, Degas i els seus compatriotes estan valorades en desenes de milions de dòlars. Però qui eren realment els impressionistes? Perquè i com pintaven? Què hi ha darrere del magnetisme de les seves obres? Per ajudar a respondre aquestes preguntes, aquest documental ha tingut accés a l’exposició Inventar l’Impressionisme, enfocada en la figura del col·leccionista d’art parisenc del segle XIX, Paul Durand-Ruel, el gran impulsor del moviment impressionista. Aquesta esperada exposició, inaugurada a la Nacional Gallery de Londres, amb la col·laboració del Museu de Luxemburg, el museu d’Orsay i el Museu d’art de Filadèlfia, és potser la més completa mostra sobre els impressionistes mai celebrada. La valenta decisió de Durand-Ruel d’exposar els quadres impressionistes l’any 1886 a Nova York, va iniciar als acomodats novaiorquesos en la pintura moderna francesa. D’aquesta manera, no només va omplir les grans galeries americanes amb obres mestres impressionistes sinó que també va mantenir viu l’impressionisme en un moment en què s’enfrontava al fracàs. El documental aprofundeix en les cartes que DurandRuel va intercanviar amb artistes com Manet, Monet, Degas, Cézanne, Renoir i Pissarro i en la seva obstinada voluntat de protegir aquests pintors, en l’ambient implacable del París del segle XIX. El film, enèrgic i revelador, explica la seva extraordinària història juntament amb la dels populars pintors impressionistes que ell va representar.

Any: 2015
País: Regne Unit