Faraó. Rei d'Egipte. CaixaForum

Els faraons van governar Egipte des d’aproximadament el 3.100 aC fins a la conquesta romana. Eren els representants dels déus a la Terra, s’encarregaven de mantenir l’ordre universal, protegien Egipte dels seus enemics i duien a terme rituals per complaure els déus. L’exposició no solament explora el simbolisme i la ideologia de la reialesa egípcia, sinó que també tracta de descobrir les realitats que hi ha darrere d’aquests personatges. Els governants van ser molt diversos, masculins i –més excepcionalment- femenins, i a vegades ni tan sols d’origen egipci. Mentre que alguns dels reis van ser venerats —com Amenhotep I, qui va manar construir les tombes de la Vall dels Reis—, la memòria d’altres governants va ser esborrada oficialment. Molts dels objectes que sobreviuen de l’antic Egipte projecten la imatge que el faraó volia que veiéssim, però en aquesta exposició també s’exploren les realitats i els desafiaments de governar a l’antic Egipte. La mostra està formada per més de 150 peces procedents del British Museum, des de monumentals estàtues, relleus de pedra bellament tallada i joies d’or brillant fins als objectes més inusuals, com ara incrustacions de colors utilitzades per decorar el palau del faraó, cartes diplomàtiques als aliats d’Egipte inscrites en tauletes de fang, imatges de governants perses, grecs i romans que van actuar com a faraons o, fins i tot, l’arc de fusta d’un dels comandants de les tropes del rei.

És imprescindible fer reserva

CaixaForum