Música al Liceu: Manon Lescaut. Giacomo Puccini

Inspirada en la novel·la homònima de l’abbé Prévost, Puccini va obtenir amb Manon Lescaut el seu primer gran triomf. La història de l’ascensió i caiguda de la cortesana Manon va ser escrita amb una música arravatadora, fidel als principis del verisme i amb l’esquinçament precís en pàgines com la cèlebre ària Sola, perduta, abbandonata, del quart acte. L’aclamat tenor nord-americà, Gregory Kunde, interpreta el paper de Des Grieux, mentre que Ludmyla Monastyrska, soprano ucraïnesa de gran ressò internacional, assumeix el rol titular femení de Manon Lescaut. El Liceu acull una nova coproducció entre el coliseu barceloní, el Palau de les Arts de València i el Teatro San Carlo de Nàpols. L’acció ens situa en el context de la immigració de principis del segle XX, amb el record d’Ellis Island com a rerefons.
Director musical: Emmanuele Villaume
Direcció d’escena: Davide Livermore
Direcció del cor: Conxita Garcia
Escenografia: Davide Livermore i Giò Forma