LES ARTS AL TEMPS DEL MODERNISME. AMB SEBASTIÀ SÁNCHEZ SAULEDA

A càrrec de Sebastià Sánchez Sauleda, doctor en història de l’art.

Dilluns, 4 de març. Ramon Casas: el gran pintor del Modernisme català
Ramon Casas, juntament amb Santiago Rusiñol, Miquel Utrillo i Enric Clarasó, foren indispensables per la renovació de l’art català a finals del segle XIX gràcies al seu pas per París. En aquesta conferència ens acostarem a la vida del pintor, analitzarem les diverses estades que realitzà a París, i prestarem especial atenció a les obres que realitzà quan tornà a Barcelona on reflectí la conflictivitat social que llavors s’hi vivia.

Dilluns 11 de març. Els escultors al temps del Modernisme
Dintre dels estudis l’escultura sempre ha gaudit d’una menor atenció. Durant els anys del Modernisme aquesta expressió artística va assolir altes cotes de qualitat, donant al país grans noms com Josep Llimona, Enric Clarasó o Eusebi Arnau. En aquesta conferència abordarem les principals característiques de l’escultura modernista i ens acostarem a l’obra dels seus principals creadors.

Dilluns, 18 de març. Antoni Gaudí: un geni arquitectònic universal
Un dels grans noms que l’art català ha donat al món ha estat la figura d’Antoni Gaudí. Creador d’un llenguatge arquitectònic únic, esdevé un dels grans representants de l’arquitectura catalana del tombant de segle. En aquesta conferència ens acostarem a la seva vida, al seu pensament i abordarem alguns dels edificis que construí contextualitzant-ne la seva realització.

HORARI: 17h

PREU:
Per conferència soci: 20€
Per conferència no soci: 25€
Curs complet: Socis: 60€ / no socis: 75€
Per fer el curs complet cal seleccionar les tres dates

Data límit de pagament: divendres, 16 de febrer

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)