PETER PAULUS RUBENS. CICLE DE CONFERÈNCIA FRANCISCO CALVO SERRALLER. CAIXAFORUM

Peter Paulus Rubens és una figura gegantina que convida a la hipèrbole. Autor d’una producció molt abundant, va ser el pintor que va tenir més èxit durant el Barroc a tota Europa. Tot i que va treballar fonamentalment a Anvers, va residir durant un llarg període a Itàlia i va rebre encàrrecs de les corts d’Espanya, França i Anglaterra, com també d’altres prínceps i persones destacades.

Dijous, 12 de gener de 2023 de febrer de 2023. La grandesa de Rubens.
Alejandro Vergara, cap de Conservació de Pintura Flamenca i Escoles del Nord fins al 1700, Museo del Prado

Dijous, 19 de gener de 2023 Rubens i la cultura del Renaixement italià.
Raffaella Morselli, professora d’Història de l’Art, Universitat de Teramo.

Dijous, 26 de gener de 2023. Propaganda Fide: quadres d’altar de Rubens.
Trinidad de Antonio, professora d’Història de l’Art, Universitat Complutense.

Dijous, 2 de febrer de 2023. Isabel Clara Eugènia i Rubens: art i diplomàcia al servei de la governadora dels Països Baixos.
Noelia García Pérez, professora d’Història de l’Art, Universitat de Múrcia.

Dijous, 9 de febrer de 2023. Rubens i la seva teoria de la figura humana.
Juan Bordes, artista.

Dijous, 16 de febrer de 2023. Rubens: el mite de Venus i Adonis.
Gerlinde Gruber, conservadora de Pintura Flamenca, Kunsthistorisches Museum, Viena.

Dijous, 23 de febrer de 2023. Ecos de Rubens a la pintura espanyola.
Javier Portús, cap de Conservació de Pintura Espanyola fins al 1800, Museo del Prado.

Dijous, 2 de març de 2023. Rere la pista de Rubens i la seva idea de la perfecció.
Laura Alba, investigadora del Gabinet de Documentació Tècnica, Museo del Prado.

Dijous, 9 de març de 2023. De la polifonia a l’òpera: l’humanisme musical en temps de Rubens.
Juan Ángel Vela del Campo, assagista de temes musicals.

Dijous, 16 de març de 2023. Efígie i faula. Els retrats de Rubens.
Jaime García-Máiquez, tècnic del Gabinet de Documentació Tècnica, Museo del Prado.

NOTA IMPORTANT: És un curs organitzat per Caixaforum i la Fundación Amigos del Museo del Prado, per tant ens hem d’adaptar a les seves normatives. No és possible inscriure’s a conferències soltes i s’ha de pagar el curs complet. Una vegada pagat no es podran fer devolucions. L’entrada del curs s’enviarà per correu electrònic.

HORARI: 18h, Auditori del CaixaForum

PREU:
Curs complet per socis d'Amics dels Museus de Catalunya: 155€
Curs complet per no socis: 175€

Data límit de pagament: en el moment de la inscripció

CaixaForum

Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8