UNA PRIMAVERA AMB VIVALDI. JOAN VIVES

A càrrec de Joan Vives, flautista de bec, professor d’Història de la Música i divulgador musical.

Fill d’un modest violinista de Sant Marc, Antonio Vivaldi (1678-1741) és l’autor d’una obra personal, virtuosística, extravertida i sempre plena d’atractives harmonies, ritmes electritzants i de clars obscurs expressius.

Dimecres, 11 de maig de 2022. Venècia i l’adveniment de Vivaldi
L’arribada de l’òpera a Venècia i la creació dels primers teatres públics, marcaran el tarannà singular d’una ciutat que integrarà l’art i la música entre els seus atractius turístics. L’adveniment progressiu del bel canto i la comercialitat dels espectacles esdevindran el context on el jove Vivaldi i tots els seus il·lustres contemporanis (Germans Marcello, Albinoni, etc...) trobaran la base i inspiració per a la seva obra.

Dimecres, 18 de maig de 2022. Una trajectòria per l’obra de Vivaldi
Un catàleg de més de 800 obres conservades, on de manera constant es reflecteix la seva condició de violinista virtuós, esdevé el llegat musical vivaldià que ha arribat als nostres dies. Concerts per a tots els instruments habituals del seu temps es barregen amb sonates, òperes, cantates i música sacra, trobant en els contrastos i en una hàbil teatralitat expressiva la seva fórmula d’èxit.

Dimecres, 25 de maig de 2022. Les Quatre Estacions
Un contemporani francès de Vivaldi definia la música italiana en general com “...sàvia a l’hora de sorprendre, brillant en la seva execució, superior en l’expressió de baralles, combats, tempestes i tot allò que fa soroll...”. Testimoni també de l’expressió subtil -i publicades l’any 1725 dins del recull de 12 concerts anomenats “Il cimento dell’armonia e dell’invenzione” com a opus 8-, les Estacions són una mostra excel·lent d’aquestes dues virtuts vivaldianes -arquitectura i fantasia-, alhora que d’una extraordinària capacitat descriptiva. Tot plegat les ha convertit en la seva obra més popular.

HORARI: 17h

PREU:
Per conferència soci: 20€
Per conferència no soci: 25€
Curs complet: Socis: 60€ / no socis: 75€
Per fer el curs complet cal seleccionar les tres dates

Data límit de pagament: dimarts, 26 d'abril

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)