BARCELONA. BOJOS PEL BALL. DELS PRIMERS ENVELATS I SALES DE FESTES A LA DISCOTECA BOCACCIO, LA PALOMA I L'UO & DOWN

A càrrec de Rafa Burgos, historiador de l’art i periodista.

Dijous, 14 d’octubre de 2021.El ball a la Barcelona dels segle XVIII i XIX
Arrencarem el curs recordant els orígens d’aquesta fal·lera pel moviment en espais tan populars com el teatre Principal, la Llotja o d’altres més exclusius com el ball de màscares del Liceu. I veruem com a finals del segle XIX guanyaven terreny les celebracions que tenien lloc als jardins que envoltaven l’actual Passeig de Gràcia.

Dijous, 21 d’octubre de 2021. Envelats i balls de saló
L’aparició d’un espai on ballar amb orquestra va ser molt valorat entre els barcelonins. Alguns d’ells, a més, participarien en campionats de ball que eren seguits de manera apassionada. Les festes de la Mercè del 1902 van marcar un abans i un després. Mentrestant, l’avinguda del Paral·lel prenia protagonisme i estils com el tango, el swing o el charleston causaven sensació.

Dijous, 28 d’octubre de 2021.De Bernard Hilda a l’Up & Down
Un cop acabada la Guerra Civil, i malgrat les dificultats, els barcelonins que s’ho podien permetre van tornar a trepitjar la pista de ball al ritme d’orquestres mítiques com la de Bernard Hilda, companyies com els Vienesos o cantants com Jorge Sepúlveda. El jazz, el rock i el pop irrompien a partir de la segona meitat del segle XX i es creaven sales mítiques com La Paloma, Bocaccio o Up & Down.

ACTIVITAT VIRTUAL (PLATAFORMA ZOOM)
COM FUNCIONA?
  1. Compra l'activitat virtual
  2. El mateix dia de la conferència rebràs un correu amb l'enllaç de la connexió i instruccions