EL PASSEIG DE GRÀCIA, AMB LLUÍS PERMANYER

A càrrec de Lluís Permanyer, periodista i assagista català. Escriptor habitual de La Vanguardia.

El Passeig de Gràcia es va inaugurar el 1827, tot i que les muralles no van ser enderrocades fins al 1854. Malgrat això, ja en els seus primers anys es va convertir en un passeig burgès i ple d’amenitats (cafès, teatres, jardins i un parc d’atraccions) fins al carrer Provença, on començava llavors la jurisdicció de la vila independent de Gràcia. Era, doncs, un espai conegut i apreciat. Per aquest motiu va ser el primer carrer en atraure aristòcrates i burgesos tan bon punt va començar el 1860 la colonització de l’Eixample. Els passeigs es van omplir de vianants que no anaven enlloc ni tan sols a comprar, sinó a passejar, saludar i seure. Era l’escenari ideal per exhibir-se. Palauets, grans cases unifamiliars i edificis d’habitatges van anar omplint el passeig. La vida dels burgesos va passar a ser diferent de la que havien fet a la ciutat vella. Es va establir una espècie de competència per construir-se la casa més vistosa i elegant i el modernisme ho va potenciar fins a límits extraordinaris. Mentre La Rambla sempre havia estat un carrer interclassista, el Passeig de Gràcia des d’un bon començament va ser i és el carrer de la burgesia. Si llavors va superar els límits de les muralles, ara ha superat els límits nacionals gràcies a la globalització comercial: totes les grans i millors marques competeixen per lluir-hi la seva gran botiga. Durant les sessions d’aquest curs també podrem gaudir d’un bon i divertit mostrari d’anècdotes, curiositats i secrets acumulats al llarg la seva intensa història.

Curs de 3 sessions:
Dilluns, 11 de març
Dilluns, 18 de març
Dilluns, 25 de març

Preu:
Socis: 50 euros
No socis: 65 euros

El preu és pel curs sencer. En cas de només poder anar a una o dues sessions cal avisar a la secretaria.
El preu per sessió solta és de:
Socis: 20 euros
No socis: 25 euros

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)