PINTORES DEL 1900. PEPITA TEIXIDOR I LLUÏSA VIDAL. AMB RAFA BURGOS

A càrrec de Rafa Burgos, periodista i crític d’art.

Els Amics dels Museus de Catalunya hem organitzat aquesta conferència amb motiu del Dia Internacional de la Dona.

A l’ombra del Modernisme, en un segon pla, trobem dones artistes que van fer de la pintura la seva passió. Pepita Teixidor, una de les millors aquarel·listes de l’època, va aconseguir un important ressò malgrat morir abans de fer els 50 anys. Seria la primera dona a comptar amb una escultura al Parc de la Ciutadella, no pas per ser deessa o religiosa, sinó per la seva vessant professional. Per la seva banda, Lluïsa Vidal va trencar motllos en dedicar-se a la pintura i rebre classes a París de mans d’un destacat pintor simbolista. El seu entorn familiar li va permetre relacionar-se amb el món intel·lectual i artístic de la Barcelona del 1900 i ser la primera dona a exposar en el mític local d’Els Quatre Gats. Dues creadores que, a més, col·laborarien en la revista Feminal tot facilitant que futures artistes ho tinguessin més fàcil a l’hora de ser acceptades en un món tradicionalment masculí.

PREU: Gratuït per a tothom

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)