LA DONA A TRAVÉS DE L'ART, AMB ANNA POU

A càrrec d’Anna Pou, historiadora de l’art.

Els Amics dels Museus de Catalunya hem organitzat aquesta conferència amb motiu del Dia Internacional de la Dona. Les pintures i escultures són un fabulós document per poder repassar la història de la dona des de la prehistòria fins als nostres dies. Tots els rols que ens han marcat estan clarament representats: la dona fèrtil i mare, la salvatge guerrera, la femme fatale elegant i seductora, la mestressa de casa, la verge innocent, la casta espiritual... Anna Pou ens farà un repàs de tots aquests estereotips que tant ens han marcat i dels quals ens ha costat molt desprendre’ns, per arribar a ser qui som però, sobretot, qui volem ser. El recorregut començarà per la Venus neolítica fins arribar a les dones i deesses greco-romanes dels frescs i escultures, passant per les heroïnes bíbliques i paganes fins als retrats de santes i reines. De bruixes a monges, de prostitutes a donzelles, d’esclaves a revolucionàries.

ACTIVITAT VIRTUAL (A TRAVÉS PLATAFORMA ZOOM)
COM FUNCIONA?
  1. Reserva l'activitat virtual
  2. El mateix dia de la conferència rebràs un correu amb l'enllaç de la connexió i instruccions