MUSEUS 2.0 L’ART EN LA NOVA ERA DIGITAL. AMB ANNA POU

A càrrec d’Anna Pou, historiadora de l’art.

Els Amics dels Museus de Catalunya hem organitzat aquesta conferència amb motiu del Dia Internacional dels Museus.

Ja no vivim en un món analògic sinó digital. Com afecta això a la creació artística, museus i galeries? Com serà el museu del futur? Com s’aplica la immersivitat a la obra d’art (realitat virtual i augmentada, holograma…)? Quines són les noves eines interactives? Sabies que el primer Museu d’Art Digital es va inaugurar el 2018 i que el Prado ja té obres al metavers? I què és “metavers”? Com es fa l’art digital? A on es ven i com es firma? Què és el blockchain, la criptomoneda i el criptoart? I el NFT? Qui són els “artistes del codi” que treballen amb algoritmes d´intel·ligència artificial? Què vol dir “art generatiu”? Tot i que la majoria d’aquestes noves paraules fa dècades que existeixen, no és fins els darrers anys que han entrat en les nostres vides. En aquesta conferència les explicarem per a tots nivells de públic. Només així evitarem caure en estereotips i prejudicis que ens allunyen de la comprensió del món al qual vivim.

Preu: Activitat gratuïta per a socis i no socis

ACTIVITAT VIRTUAL (A TRAVÉS PLATAFORMA ZOOM)
COM FUNCIONA?
  1. Reserva l'activitat virtual