L'ANGOIXA FEROÇ DE MICHELANGELO BUONARROTI. AMB ANNA POU

Dimarts, 5 d'octubre de 2021

A càrrec d’Anna Pou, historiadora de l’art.

Rodin deia que l’obra de Michelangelo transmetia una “angoixa feroç” i una “energia inquieta”, sentia com si les seves escultures intentessin alliberar-se del marbre inútilment . El propi Buonarroti va donar un nom a aquesta sensació: “terribilità”. Des de la perfecció neoplatònica del David , passant per la mirada de Moisès fins arribar als atormentats Esclaus del final de la seva carrera, la “terribilità” sempre governà la mà de l’artista, obsessionat per la plenitud, la veritat i la bellesa. Sens dubte, la volta de la Capella Sixtina representa l’apogeu d’aquesta infatigable recerca, sent un cant a la perfecció i a la dignitat humanes.

Amics dels Museus de Catalunya hem organitzat aquesta conferència amb motiu de la visita -de nit i a porta tancada- que durem a terme a la Capella Sixtina de Roma, aquest proper mes de desembre de 2021.

ACTIVITAT VIRTUAL (A TRAVÉS PLATAFORMA ZOOM)
COM FUNCIONA?
  1. Compra l'activitat virtual
  2. El mateix dia de la conferència rebràs un correu amb l'enllaç de la connexió i instruccions