ALBÀNIA I MACEDÒNIA. ELS TRESORS DESCONEGUTS DELS BALCANS

A càrrec de Manuel Montobbio de Balanzó, diplomàtic, escriptor i doctor en ciències polítiques.

Coneguda com la bella dorment dels Balcans, Albània està entre les destinacions més belles del continent europeu. Després de la fi de l’era comunista, el 1991, tan endarrerida estava, que va necessitar dues dècades per equiparar-se amb la resta de l’Europa de l’Est. Ara que per fi ho ha aconseguit, desplega els seus nombrosos atractius: antics codis de conducta de les muntanyes, llacs, teatres romans, castells medievals oblidats i pobles en els quals el temps sembla haver-se aturat. A l’animada i pintoresca Tirana, les esperances i els somnis d’aquesta petita nació semblen fusionar-se en un vibrant remolí de trànsit, consumisme i diversió. Després de l’extraordinària transformació soferta des de principis de la dècada de 1990, el centre presenta edificis pintats amb colors primaris, a més de places i carrers de vianants per les quals passejar resulta un plaer. Albània, doncs, ha esdevingut un país dinàmic, obert, ple de jaciments arqueològics, mesquites, esglésies catòliques i ortodoxes, ciutats històriques, monuments de totes les èpoques i increïbles paisatges. Manuel Montobbio de Balanzó va ser el primer ambaixador d’Espanya a Albània des del Juliol del 2006 fins al Gener del 2011. Actualment és l’Ambaixador Representant Permanent d’Espanya al Consell d’Europa. La seva trajectòria està especialment relacionada amb la construcció de la pau i les relacions internacionals. Arrel de les seves vivències a Albània va escriure dos llibres: Guía poética d’Albània i Búnkeres, definint-los com un procés poètic a partir d’una realitat viscuda. Montobbio ens convida a endinsar-nos en la cultura, art, història política i tradicions d’aquest país i de la veïna Macedònia.

Aquesta conferència s’ha organitzat amb motiu del viatge a Albània i Macedònia que tenim programat per a la propera tardor, concretament del 14 al 22  d'octubre de 2019.

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)