Reines per un dia! a la Fundació Rocamora

Des de fa quatre anys la Fundació Antoni i de Montpalau i la Fundació Rocamora van fer un acord de col·laboració per tal de poder presentar anualment donacions inèdites rebudes a la Col·lecció Antoni de Montpalau. Aquest any l’exposició s’ha volgut dedicar a les núvies i a la festa, i per això es fa a la primavera. Reines per un dia! Núvies i festa a la Col·lecció Antoni de Montpalau inclou un repàs al món nupcial al llarg del segle XX i l’inici del XXI, amb noms rellevants l’alta costura catalana com Pedro Rodríguez, El Dique Florante, Carmen Mir, Santa Eulalia, Ferrer Artigas, Roberto Dalmau, Joan Antoni Fàbregas, de cases de costura com Margarita Nuez, Pilar Lacambra o Tot-Hom, de generacons més joves com Estrella G., Josep Font, Maria Lluisa Rabell, i també amb l’obra excel·lent de modistes que sovint han quedat en l’aninimat, i noms internacionals, amb vestits de festa de Cristóbal Balenciaga, Yves Saint Laurent, Hubert de Givenchy, Manuel Pertegaz o Christian Lacroix, entre d’altres. Com totes les exposicions d’indumentària de moda que la Fundació Antoni de Montpalau fa a la Fundació Rocamora ret un homenatge a un dels principals col·leccionistes de vestits a escala europea, Manuel Rocamora Vidal (Barcelona, 1892-1976), Reines per a un dia! crearà un interessant diàleg entre els vestits exposats i els mobles, pintures i objectes d’art de la Casa Rocamora.

És imprescindible fer reserva