JUNIORS: CHAGALL. EL COLOR DELS SOMNIS. PALAU MARTORELL

A càrrec de Roser Díaz, historiadora de l’art.

El Palau Martorell acull una acurada selecció de més de 150 obres de Marc Chagall, que recorren de manera exhaustiva la seva trajectòria artística. Almenys 25 de les peces que s’hi exposen no s’havien mai vist fins ara a l’Estat espanyol. La mostra s’articula al voltant del conjunt dels temes substantius que van preocupar l’artista; el rituals i les tradicions russes i jueves que va descobrir durant la seva infantesa; l’espiritualitat, de la qual neixen creacions de gran intensitat com les que creà al voltant de la Bíblia i l’Èxode; la literatura, fonamental a la seva vida; la relació amb escriptors i editors; i els treballs com a il·lustrador de textos. Sense oblidar la fascinació pel circ i la passió per París, la ciutat que el va acollir. A través d’aquesta exposició farem un reconegut per la seva carrera artística en diferents camps com la il·lustració, la ceràmica, els mosaics i els murals de produccions teatrals. La comissària de l’exposició, Lola Durán, destaca que Chagall “creà amb els seus escrits i amb les seves pintures un món poètic en què els trineus solquen el cel, els violins ressonen per sobre de les teulades i els enamorats s’acaricien sota rams de flors”.

Data:
Lloc: Palau Martorell. Carrer Ample, 11