JUNIORS: ELS CAMINS DE L'ABSTRACCIÓ, 1957-1978. LA PEDRERA

Dijous, 24 de novembre

Visites a càrrec de Sebastià Sánchez Sauleda, doctor en història de l’art.

L’Espanya dels anys cinquanta, en ple franquisme, i l’Europa posterior a la Segona Guerra Mundial veuen néixer una pintura radicalment diferent a la del període d’entreguerres. Al cubisme i al surrealisme els succeeix l’informalisme, que qüestiona radicalment la forma i els materials propis de la pintura. A partir de la col·lecció del Museu de Arte Abstracto Español de Conca, l’exposició presenta la varietat i la complexitat de les diverses formes que va adoptar l’abstracció durant la segona meitat del segle XX, i mostra les seves principals tendències en els àmbits nacional i internacional, com ara l’abstracció lírica i gestual, l’expressionisme abstracte, l’abstracció geomètrica o la pintura de camps de color. La selecció inclou obres d’artistes nacionals com ara Antonio Saura, Manolo Millares, Rafael Canogar, José Guerrero, Equipo 57, Antoni Tàpies, Modest Cuixart, Josep Tharrats, Guinovart, Ràfols-Casamada, i de mestres internacionals com Jackson Pollock, Willem de Kooning, Jean Dubuffet, Hans Hartung, Alberto Burri, Alexander Calder, Ad Reinhardt o Mark Rothko, entre d’altres.

Horari: 18h
Lloc: