JUNIORS. TURNER. LA LLUM ÉS COLOR. MNAC

Dijous, 2 de juny

A càrrec de Santi Mercader, doctor en història de l’art.

En col·laboració amb la Tate de Londres, el MNAC ha organitzat una gran exposició de William Turner (1775-1851), que inclou un centenar d’obres, entre pintures, dibuixos, esbossos i gravats, que mostren la fascinació de l’artista anglès pels fenòmens meteorològics i atmosfèrics, des dels inicis de la seva obra, a la dècada de 1790, i fins a finals dels anys 1840. Turner, reconegut com el millor paisatgista del període romàntic pel seu domini de la llum, el color i l’atmosfera, pinta les immenses forces de la natura que ja en aquella època de grans canvis, a inicis de la primera revolució industrial, començaven a estar amenaçades. En paral·lel a les peces de Turner, la mostra presenta una selecció d’obres -també centrades en la sensibilitat vers la natura- de paisatgistes catalans del segle XIX, com ara Baldomer Galofre, Marià Fortuny, Ramon Martí Alsina, Lluís Rigalt, Antoni Fabrés i Jaume Morera, entre d’altres.

Horari: 18.30h
Lloc: