JUNIORS: RUTA DELS RESTAURANTS I CAFÉS ANTICS DEL RAVAL AL BARRI GÒTIC

Aquesta és una activitat gratuïta que Amics dels Museus de Catalunya oferim amb motiu del Dia Internacional dels Museus. És una data especial i la volem celebrar durant tota la setmana del 17 al 23 de maig. Cal fer reserva!

A càrrec de Santi Mercader, historiador de l’art i periodista.

Conscients de la delicada situació que està passant el sector de la restauració, dediquem una ruta a recórrer alguns dels llocs més emblemàtics de la zona del Raval, les Rambles i el Barri Gòtic. Ens endinsarem en la història d’espais històrics com Can Culleretes, el restaurant més antic de Barcelona i el segon de l’Estat, fundat el 1786. Veurem l’Hotel Espanya, edifici modernista projectat per Domènech i Montaner, guanyador del premi al millor establiment el 1903. Farem una parada al Café de l’Ôpera, local regentat per la familia Dòria des del 1929 a l’antiga xocolateria La Mallorquina. Coneixerem millor la història, l’art i els personatges il·lustres que fundaren negocis com el London Bar, Grill Room, El Paraigua, Los Caracoles i ho amanirem amb anècdotes sobre celebritats que hi menjaren o que hi deixaren el seu record en fotografies. Acabarem el passeig en el formidable Els Quatre Gats, joia de Puig i Cadafalch i local mític en la trajectòria d’artistes com Casas, Rusiñol o Picasso.

Preu: Gratuït per a tothom

Lloc: Hotel Fonda Espanya Carrer de Sant Pau, 9-11

Nota Important: Tot i tractar-se d’un recorregut per zones exteriors, en algun moment del trajecte -sempre que la normativa vigent de la Covid-19 ho permeti- es faran breus parades per visitar l’interior d’alguns dels establiments que s’esmenten en la descripció de l’activitat.

Hotel Fonda Espanya

Carrer de Sant Pau, 9-11