JUNIORS: TÀPIES ALS 30. FUNDACIÓ ANTONI TÀPIES

Emmarcada en la celebració del 30 aniversari de la Fundació, aquesta mostra se centra en el període en què Antoni Tàpies estava a la trentena, és a dir, el decenni comprès entre el 1953 i el 1963. Durant aquests anys, Tàpies va assolir la maduresa del seu art amb la creació de les anomenades pintures matèriques. Aquestes obres es caracteritzaven per la densitat de les textures i per l’ús d’una gamma de colors on predominaven els tons grisos, ocres i terrosos. Amb aquestes pintures Tàpies va situar-se en un lloc preeminent en els cercles d’avantguarda tant espanyols com internacionals.

La mostra aplega una sèrie d’obres d’Antoni Tàpies provinents de la Fundació, de la família de l’artista i de préstecs de museus i col·leccions particulars. La tria fa especial atenció a aquelles obres que fa temps que no s’han vist o que són desconegudes per al públic pel fet de provenir de col·leccions particulars. A més, el muntatge s’acompanya de documentació per contextualitzar l’evolució de l’obra de l’artista en un període en què es van posar les bases d’una cultura crítica i compromesa amb el moviment polític opositor al règim franquista, que faria eclosió a partir de la segona meitat de la dècada de 1960.

Nota important: La Fundació Antoni Tàpies actualment està tancada al públic a causa de la Covid-19, així que aquestes visites seran exclusives i privades per als Amics dels Museus de Catalunya.

Data límit de pagament: 10 dies abans de l’activitat

Fundació Antoni Tàpies

Aragó, 255 (entre Rambla Catalunya i Pg. de Gràcia)