JUNIORS: VISITA: TOCAR EL COLOR. LA RENOVACIÓ DEL PASTEL. FUNDACIÓ MAPFRE BCN

Visites a càrrec de Jose Ortiz, historiador de l’art

La història de l’art no només és el relat de les propostes visuals d’artistes i moviments, sinó també l’estudi de les tècniques i dels materials utilitzats; aquesta exposició se centra en una d’aquestes tècniques, tradicionalment qualificada més que el dibuix però menys que la pintura: el pastel. Encara que sempre s’ha considerat que el segle XVIII va ser l’edat d’or de la seva difusió i ús, la veritat és que no va ser fins al segle XIX quan el pastel va conquerir, a poc a poc, la seva autonomia respecte a altres tècniques com la pintura a l’oli. Les qualitats del material (colors intensos, aire difuminat, execució àgil i facilitat d’ús) enllaçaven perfectament amb una certa idea de modernitat que es gestava en l’època. Aquesta exposició aprofundeix en aquesta història del renaixement del pastel des d’una perspectiva internacional i posa en relleu tant els seus principals episodis com les seves figures més destacades, les que el van convertir en una forma d’art per dret propi. Eugène Boudin, Odilon Redon, Edgar Degas o Édouard Manet es troben entre els artistes que, en apostar per aquesta tècnica, van conferir un estatus innovador a l’ús de les barretes de pastel, que es va mantenir al llarg de la primera meitat del segle XX, aplicada a la ruptura de llenguatges que inaugura la generació posterior amb, entre d’altres, Pablo Picasso, Joan Miró, María Blanchard o Theo van Doesburg.

Data límit de pagament: 10 dies abans de l'activitat

Fundació Mapfre BArcelona