JUNIORS: ITINERARI. VIATGE AL VOLTANT DE LA PLAÇA CATALUNYA

A càrrec de Rafa Burgos, historiador de l’art i periodista

El centre per excel·lència de la ciutat és, potser, un dels espais més desconeguts per a la majoria de barcelonins. Oficialment no es va inaugurar fins el 1927, amb la presència del rei Alfons XIII. Les escultures, però, arribarien més tard, amb el temps just per a l’Exposició Internacional del 1929. No tothom sap que aquest cèntric punt compta amb edificis dels arquitectes Pere Bassegoda, Enric Sagnier o Josep Puig i Cadafalch. O amb escultures d’alguns dels artistes més destacats d’inicis del segle XX: Clarà, Llimona o Frederic Marès. Us convidem a canviar la percepció que solem tenir de la plaça de Catalunya, deixant enrere la mirada del ciutadà precipitat i substituint-la per la del passejant encuriosit.

Banc d'Espanya

Plaça Catalunya, 17