EL MUSEU DE LA MÚSICA DE BARCELONA

A càrrec de Jordi Alomar, director del Museu de la Música de Barcelona

Partint de la premissa que la música ens emociona i participa de manera decisiva a la construcció de la vida social, el Museu de la Música de Barcelona proposa un viatge pels diferents mons de la música (la història i les cultures) a través d’instruments i d’audicions musicals. Exposa una col·lecció de prop de dos-cents instruments, cadascun dels quals té la petjada de les persones que els han construït i els han fet servir per fer música. En aquest acte els Amics els Museus de Catalunya serem atesos pel mateix director del museu, el qual no només ens parlarà de la història d’aquesta institució catalana, sinó també del seu funcionament i projectes de futur. A continuació gaudirem d’una visita comentada a l’exposició que aquesta tardor el museu dedicarà al cèlebre compositor Felip Pedrell, considerat l’autèntic capdavanter del nacionalisme musical a Catalunya i el primer músic del modernisme català que va establir vincles entre la música nacional i l’estrangera.

Nota: A les 20h, aquelles persones que ho vulguin es poden inscriure al concert de Belisana Ruiz, inclòs dins el “Cicle de Guitarres” de l’Auditori.

Preu concert opcional: 5 € (amb descompte especial pels Amics dels Museus de Catalunya. Cal fer reserva)

MUSEU DE LA MÚSICA DE BARCELONA

L'Auditori. Lepant, 150