20 ANIVERSARI DE “LA RAJOLETA” I EXPOSICIÓ GAUDÍ & TRENCADÍS

Amb motiu del 20 aniversari de l’obertura al públic de “La Rajoleta”, els Amics dels Museus de Catalunya tornarem a Esplugues per visitar aquest emblemàtic recinte expositiu, on tindrem l’honor de ser rebuts de manera especial. En el mateix recinte visitarem el museu de Can Tinturé, que acull l’exposició temporal Gaudí & trencadís, un projecte de la World Monuments que ha estat comissariat per les expertes Marta Saliné i Mireia Freixa. Aquesta mostra ens aproparà a l’icònic mosaic ceràmic del modernisme català des d’un punt de vista didàctic i innovador, tot reivindicant-ne l’alt valor artístic. El muntatge expositiu s’estructura en dos àmbits: un primer, que ens proposa una revisió del trencadís a nivell tècnic en comparació amb altres tipologies de mosaics; i un segon, on se’ns convida a fer un recorregut per l’evolució de l’obra de Gaudí a partir de l’ús que fa del trencadís en les seves obres. Un paper destacat hi tenen el banc del Park Güell i la figura de Josep M. Jujol. L’exposició es tanca amb un espai dedicat a l’obra inacabada d’Antoni Gaudí, la Sagrada Família, com a síntesi de la seva carrera, i també a mode de conclusió de la interpretació que la mostra fa del trencadís.

Preu: Socis: gratuït /No socis: 10€

COM ARRIBAR-HI
Bus: L50, L57, L51 i L62 (parada Lauresbo Miró-Nou)
Bus: 63 i 157 (parada Plaça Santa Magdalena)