VIDES CATALANES QUE HAN FET HISTÒRIA (ACTIVITAT VIRTUAL)

A càrrec d’Isabel Rodà, Catedràtica Emèrita d’Arqueologia de la UAB i coautora del llibre “Vides catalanes que han fet història”.

Un total de 120 homes i dones rellevants, que recorren més de 2.000 anys d’història de Catalunya, des dels cabdills ilergets Indíbil i Mandoni a l’escriptora Montserrat Roig, són els protagonistes del nou volum “Vides catalanes que han fet història”, que ha publicat Edicions 62 seguint l’estela de l’exitosa “Història Mundial de Catalunya”. Encapçalat pel catedràtic emèrit d’Història Contemporània de la UAB, Borja de Riquer, l’equip format per Isabel Rodà, Josep M.Salrach, Joaquim Albareda i Margarida Casacuberta donen veu ara a personatges que han tingut un paper destacat en la seva època. No es tracten de figures molt conegudes, però sí molt representatives tan dins l’àmbit de la política, com de la cultura i de l’economia, on no s’oblida a una saga com la dels Güell. En aquesta recerca de personatges rellevants, també hi tenen lloc dones pioneres, com ara la rebel Santa Eulàlia, patrona de Barcelona; la monja Juliana Morell, considerada com un exemple del feminisme cristià del segle XVI, o la periodista Irene Polo, la “intrèpida reportera de la República”.

Isabel Rodà, una de les autores del llibre, ens parlarà d’alguns aspectes destacats, i a la vegada poc coneguts, d’alguns dels protagonistes d’aquest interessant recull biogràfic.

ACTIVITAT VIRTUAL (NO PRESENCIAL)
COM FUNCIONA?
  1. Reserva l'activitat virtual
  2. El mateix dia de la conferència rebràs un correu amb l'enllaç de la connexió i instruccions