ELS NOUS REPTES DE LA FUNDACIÓ JOAN MIRÓ, AMB MARKO DANIEL . CAIXAFORUM

A càrrec de Marko Daniel, historiador de l’art i actual director de la fundació Joan Miró

L’historiador de l’art Marko Daniel, antic cap de programes públics de la Tate Modern i la Tate Britain de Londres, es va incorporar el 2018 com a director de la Fundació Joan Miró, amb el repte de liderar el viatge d’aquesta institució cap al seu 50 aniversari. Daniel recollia així el testimoni de Rosa Maria Malet, degana dels directors barcelonins de museus, que es va jubilar després de 37 anys al capdavant de la Fundació Miró. L’esperit de l’obra de Joan Miró, profundament arrelada a l’àmbit local per projectar-se cap al que és universal, recorre el programa de Marko Daniel, els objectius principals del qual són potenciar la col·lecció com a pedra angular de la Fundació amb noves formes de presentar-la i divulgar-la; desenvolupar una programació expositiva compromesa amb el públic; desplegar uns programes públics que interpel·lin totes les audiències de la institució; enfortir-ne i enriquir-ne la xarxa de vincles, sinergies i complicitats, com també potenciar-la com a centre de recerca sobre l’artista i sobre art contemporani.

CaixaForum

Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8