EL GRAN TEATRE DEL LICEU. UN SÍMBOL DE LA CIUTAT

A càrrec de Valentí Oviedo Cornejo, Director General del Gran Teatre del Liceu.

El Gran Teatre del Liceu, construït el 1847, és un equipament cultural únic a Barcelona i un dels teatres d’òpera més destacats d’Europa. Situat a la Rambla, acull cada any grans produccions d’òpera, ballet i música simfònica. El Gran Teatre del Liceu va ser aixecat a la Rambla per la burgesia de Barcelona sobre el solar d’un antic convent. La seva finalitat era allotjar el Conservatori de Música i, per sobre de tot, crear un espai on l’alta societat pogués veure òpera, el producte cultural estrella del moment. El Liceu es va convertir en un símbol de la ciutat de Barcelona, fins al punt que, quan va patir el famós incendi de l’any 1994, tota la societat catalana va quedar commoguda. La reconstrucció va dotar l’edifici del Liceu d’una infraestructura tècnica i escènica molt avançada, a més de recuperar fidelment l’aspecte original d’un dels teatres més reconeguts del món.

A les 17h, prèviament a la conferència, CaixaForum oferirà als assistents una visita guiada a l’exposició Òpera, passió, poder i política.

És imprescincible fer reserva

CaixaForum