MUSEU MARÍTIM. CATALUNYA MAR ENLLÀ

A càrrec d’Elvira Mata, directora en funcions del Museu Marítim de Barcelona

El Museu Marítim de Barcelona ha inaugurat l’exposició Catalunya mar enllà. Tres segles de marina catalana XVIII-XX, amb la que es completa el discurs expositiu entorn a la Catalunya marítima, des del segle XIII fins al segle XX. Amb aquesta nova mostra, l’MMB aprofita la totalitat de l’espai expositiu de les Drassanes Reials. Culmina així el llarg procés de museïtzació iniciat l’any 2013, un cop finalitzades les obres de rehabilitació dels 19.000 m2 que integren el conjunt monumental de les Drassanes. Unes obres que van permetre el condicionament de les sales d’exposició i la construcció de la totalitat dels serveis que integren avui el Museu Marítim de Barcelona, com ara la biblioteca i les sales de documentació, els espais educatius, la botiga i el restaurant. Des de l’any 2013 s’han anat finalitzant progressivament les grans exposicions que conformen el corpus del Museu. Catalunya mar enllà. Tres segles de marina catalana XVIII-XX explica la història i l’evolució del món marítim a Catalunya des del segle XVIII fins a l’actualitat, en un espai de 1.930 m2. L’exposició compta amb 7 àmbits expositius i 2 sales de projecció d’audiovisuals, així com més de 140 peces procedents de les col·leccions del Museu Marítim, entre maquetes, retrats, cartells publicitaris, instruments nàutics i astronòmics, pintures, models de vaixells, peces d’embarcacions, etc.

La mateixa directora en funcions del museu, Elvira Mata, ens farà una conferència sobre tot el procés de gestació de la nova museïtzació del Marítim, així com dels objectius de futur d’aquest emblemàtic museu de la nostra ciutat. A continuació podrem visitar el muntatge expositiu Catalunya mar enllà, amb àudio guies.

Museu Marítim

Av. de les Drassanes, s/n