MAITE OCAÑA. 23 ANYS AL CAPDAVANT DEL MUSEU PICASSO

A càrrec de Maite Ocaña, ex directora del Museu Picasso de Barcelona

Maite Ocaña es va llicenciar en Filosofia i Lletres per la Universitat de Barcelona i el 1978 va obtenir el títol de curadora tècnica de museus. Des del 1983 i durant 23 anys va dirigir el Museu Picasso de Barcelona, agafant el relleu de Rosa Maria Subirana i Torrent. Des d’aquesta càrrec va eixamplar de manera considerable les relacions del Picasso amb institucions culturals d’arreu del món i va ampliar la superfície del museu fins als 10.000 m2 que té actualment. Especialitzada en art dels segles XIX i XX, ha escrit diverses obres divulgatives i ha organitzat diverses exposicions d’art a Barcelona. Durant varis anys va formar part del jurat del Premi Príncep d’Astúries, i el 2004 va rebre el títol de Cavaller de l’Ordre Francès de les Arts i les Lletres. També va dirigir el MNAC i actualment continua com a membre de la Junta de Museus de Catalunya. Amb aquesta conferència, els Amics dels Museus de Catalunya vol retre homenatge a la Sra. Maite Ocaña, per tots aquests anys d’estima i dedicació als museus de la nostra ciutat.

CaixaForum

Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8