CLOENDA DEL 85È ANIVERSARI D'AMICS DELS MUSEUS DE CATALUNYA

LES OBRES MESTRES DE L’ART CATALÀ D’ARTUR RAMON I PROJECCIÓ DEL VÍDEO COMMEMORATIU D’AMICS DELS MUSEUS DE CATALUNYA

L’antiquari i historiador de l’art Artur Ramon i Navarro ens presenta el seu últim llibre Les obres mestres de l'art català (Rosa dels Vents, 2018). Es tracta del seu museu imaginari, en record i homenatge al d'André Malraux, en què ens proposava una agosarada i estimulant relectura de la història de l'art des del present, deixant que les obres dialoguin entre si. Un museu que actua com un doble camp de forces magnètiques: de les obres entre elles, i de les obres respecte al visitant, que passa de ser un subjecte passiu a un d'actiu. Una sola condició s'ha imposat Artur Ramon a l'hora d'edificar el seu museu: limitar-lo a l'art català. De fet, l'objectiu amagat d'aquest llibre no és altre que el d'esperonar la visita als nostres museus i acabar provocant en el visitant les ganes de crear el seu propi museu.

Després de la conferència es projectarà, per primer cop, el vídeo promocional de la nostra entitat que ha estat elaborat amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)