Obertura de la Casa Vicens II: Visites nocturnes, exclusives i a porta tancada

Les visites nocturnes, són per a grups reduïts de 15 persones.
Visitarem la Casa Vicens a porta tancada i de manera exclusiva per als grups d'Amics dels Museus de Catalunya.

Les visites  a càrrec de Rafa Burgos, historiador i crític d’art.

La Casa Vicens de Barcelona (1883-1885), declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l'any 2005, s'aixeca al tranquil barri de Gràcia com un oasi insòlit d'aroma oriental i mudèjar, coberta d'espectaculars rajoles verdes i blanques. Va ser construïda seguint el projecte de casa d'estiueig realitzat per un jove Antoni Gaudí per encàrrec del senyor Manel Vicens i Montaner (1836-1895), corredor de canvi i borsa. És la primera obra que Gaudí va realitzar a Barcelona i on va poder desplegar tot el seu talent. Creà una residència innovadora i original que trencava estilísticament amb tot el que s'havia construït anteriorment a Catalunya. La Casa Vicens és un dels primers exemples de la renovació estètica de l'art i l'arquitectura que va tenir lloc a tot Europa a finals del segle XIX. És el punt de partida de la trajectòria artística de Gaudí i està considerada una de les primeres obres mestres del modernisme. Gaudí trobà a la natura la font d'inspiració més important per a tota la seva obra i la Casa Vicens n’és un dels primers exemples, ja que veiem com diversos elements naturals es representen i s'integren en tot el conjunt. Cal destacar la reixa de ferro forjat a l'entrada de la finca, que representa una fulla de palma, i les flors de clavell de moro que Gaudí adopta com element ornamental a les rajoles ceràmiques de la façana. Aquesta referència als elements naturals no només és present a l'exterior, sinó que, mitjançant la integració de diferents arts decoratives ―forja, pintura, ceràmica, fusteria, decoració mural, etc.―, Gaudí aconsegueix que la natura penetri dins la casa, creant d'aquesta manera una continuïtat entre espai interior i exterior. La Casa Vicens obre com a Casa Museu i proposa una visita rigorosa i alhora atractiva per a tots els públics, en la qual s’inclou una exposició permanent i un recorregut per les estances originals de Gaudí, curosament conservades i restaurades.

Les visites  a càrrec de Rafa Burgos, historiador i crític d’art.

Les visites nocturnes, són per a grups reduïts de 15 persones.
És imprescindible fer reserva

10 dies abans de l'activitat