• Nou Conveni amb CINESA !!

Els nostres socis gaudiran de tarifes especials per a la programació de "Temporada clàssica d'òpera i dansa en cinema 2016-2017" presentant el carnet de soci als cinemes Cinesa

• Descomptes a l'Auditori per als socis d'Amics dels Museus de Catalunya

Com cada trimestre els socis d'Amics dels Museus de Catalunya gaudeixen d'un 20% de descompte en alguns concerts de la programació de l'Auditori de Barcelona

Vull més informació
  • Avançament viatges 2018

Ja podeu consultar la llista de viatges que tenim previstos per l'any vinent

Viatges 2018
  • Activitats tardor 2017

Ja estan obertes les inscripcions per a les activitats d'aquesta tardor 2017

CURS: CICLE DE MÚSICA RUSSA, AMB JOAN VIVES

A càrrec de Joan Vives, flautista de bec, professor d’Història de la música i divulgador musical.

Dilluns 13 de novembre de 2017. Antecedents i naixement del nacionalisme musical rus. Mikhail Glinka

La fundació de la ciutat de Sant Petersburg per part del tsar Pere I “el gran” en els primers anys del segle XVIII va marcar també l’inici de l’obertura del país més gran d’Europa cap a la influència del seus veïns occidentals. De cop, la nova capital russa es va veure musicalment ocupada per tot un seguit de noms estrangers, principalment italians, fins que Alexander Dargomijski i Mikhail Glinka es varen encarregar d’anar “traduint” el nou romanticisme que venia d’Alemanya i França a la tradició més genuïnament russa.

Dilluns 20 de novembre de 2017. El grup dels cinc (Balakirev, Cesar Cui, Mussorgski...)

A l’esguard de la influència dels compositors de la generació anterior, com Dargomijski o Glinka, Mili Balakirev va promoure a Sant Petersburg, el 1856, la creació d’un grup que tenia com a única finalitat la composició d’una música genuïnament russa i plenament alliberada de la influència de les grans escoles occidentals (germànica, italiana i francesa). Si bé en un origen el grup estava format per un col·lectiu d’homes i dones força ampli, finalment el crític Stassov va ser l’instigador de l’apel·latiu “Grup dels magnífics”, que a occident hem acabat coneixent com “el grup dels cinc”.

Dilluns 27 de novembre de 2017. El grup dels cinc. Part 2. (...Borodin, Rimski Korsakov)

La petjada deixada pel treball d’arrel popular fet pels membres del grup dels cinc a Sant Petersburg anirà més enllà de l’etapa activa del grup com a tal. Rimski-Korsakov n’esdevendrà la referència més clara, perpetuant el seu llegat com a compositor, com a director d’orquestra i especialment com a professor del Conservatori.

• Dates i hores:
    • Dilluns, 13 de novembre de 2017
      > 18:00h
  • Lloc: Auditori del Col·legi de Farmacèutics
  • Preu:
    • Socis: 50€
    • No Socis: 65€

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

• Adreça:
    • Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)
      Barcelona