• Nou Conveni amb CINESA !!

Els nostres socis gaudiran de tarifes especials per a la programació de "Temporada clàssica d'òpera i dansa en cinema 2016-2017" presentant el carnet de soci als cinemes Cinesa

• Descomptes a l'Auditori per als socis d'Amics dels Museus de Catalunya

Com cada trimestre els socis d'Amics dels Museus de Catalunya gaudeixen d'un 20% de descompte en alguns concerts de la programació de l'Auditori de Barcelona

Vull més informació
  • Avançament viatges 2018

Ja podeu consultar la llista de viatges que tenim previstos per l'any vinent

Viatges 2018
  • Activitats tardor 2017

Ja estan obertes les inscripcions per a les activitats d'aquesta tardor 2017

CONFERÈNCIA: UN BALLO IN MASCHERA. GIUSEPPE VERDI

A càrrec de Pol Avinyó, musicòleg i divulgador musical.

Un ballo in maschera (Un ball de màscares) és una òpera en tres actes de Giuseppe Verdi sobre un llibret d’Antonio Somma. Està basada en el llibret Gustave III d’Eugène Scribe, al qual va posar música Daniel Auber, inspirat al seu torn en els esdeveniments que van envoltar l’assassinat del rei Gustau III de Suècia en un ball de disfresses l’any 1792. L’estrena va tenir lloc al Teatro Apollo de Roma el 17 de febrer de 1859. Un ballo in maschera va ser una de les òperes més problemàtiques de Verdi. Durant la seva composició, la censura va exigir grans canvis, fins i tot demanant més alteracions de les que el compositor italià estava disposat a acceptar. Aleshores, Verdi va trencar el contracte amb el teatre, que el va demandar, i va contraatacar amb una demanda per difamació. Finalment la lluita legal va concloure amb la retirada de les acusacions per part del teatre, i amb el compromís de Verdi d’acabar l’òpera. Malgrat tot, abans de l’estrena a Roma, l’acció va haver de traslladar-se d’Estocolm a Boston i el rei Gustau va ser substituït pel comte de Warwick, atès que les autoritats no permetien que una obra de teatre tingués com a tema un regicidi.

Pol Avinyó ens farà una conferència amb fragments musicals i visuals sobre aquesta òpera que podrem veure aquest trimestre al Gran Teatre del Liceu.

Es imprescindible fer reserva

• Dates i hores:
    • Dimarts, 10 d'octubre de 2017
      > 18:00h
  • Lloc: Auditori del Col·legi de Farmacèutics
  • Preu:
    • Socis: Gratuït
    • No Socis: 10€

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

• Adreça:
    • Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)
      Barcelona