• Nou Conveni amb CINESA !!

Els nostres socis gaudiran de tarifes especials per a la programació de "Temporada clàssica d'òpera i dansa en cinema 2016-2017" presentant el carnet de soci als cinemes Cinesa

• Descomptes a l'Auditori per als socis d'Amics dels Museus de Catalunya

Com cada trimestre els socis d'Amics dels Museus de Catalunya gaudeixen d'un 20% de descompte en alguns concerts de la programació de l'Auditori de Barcelona

Vull més informació
  • Avançament viatges 2017

Ja podeu consultar la llista de viatges que tenim previstos per l'any vinent

Viatges 2017
  • Activitats primavera 2017

Ja us podeu inscriure a les activitats que hem organitzat per aquesa primavera!

SORTIDA CULTURAL: SANT PERE DE RODES I SANTA MARIA DE VILABERTRAN

Sortirem de Barcelona en direcció a l’Alt Empordà. Al nucli de Vilabertran, visitarem la imponent canònica de Santa Maria de Vilabertran, un conjunt arquitectònic, construït entre els segles XII i XIII, format inicialment per un claustre central que comunicava amb les dependències monacals i l’església. Aquesta és l’element més destacat del complex, especialment la creu processional del seu interior, considerada la peça d’orfebreria gòtica més gran de Catalunya. Posteriorment la canònica es va ampliar amb la capella funerària dels Rocabertí (segle XIV), el palau abacial (segle XV) i el pati emmurallat (segle XVIII) que recollia les dependències externes del recinte de clausura. Acabada la visita ens desplaçarem fins al monestir benedictí de Sant Pere de Rodes, considerat un dels més importants conjunts d’arquitectura romànica del nostre país. Síntesi de corrents arquitectònics i artístics anteriors com el carolingi i el preromànic, presenta també elements d’art romà. El monestir situat a la serra de Rodes, presenta l’església amb el seu campanar, les cel·les monacals, el menjador i altres dependències, tot plegat organitzat al voltant del claustre. L’element més destacable del monestir és l’església, una peça excepcional i única en el seu tipus dins el romànic català. Construïda entre els segles X i XI i consagrada per l’arquebisbe de Narbona, destaca per la gran alçada que li proporciona un original sistema de pilars i dobles columnes i per la riquesa ornamental dels capitells i de la portalada. La nau central de la basílica és d’una riquesa decorativa i grandiositat excepcionals. També mereixen una menció especial la torre de defensa i el campanar, així com els dos claustres superposats i les restes de decoració pictòrica mural. Després de la visita dinarem al restaurant del mateix monestir, des d’on podrem gaudir d’unes extraordinàries vistes sobre el Cap de Creus.

Nota important: Tant per les característiques del monestir com pels seus accessos, aquesta sortida presenta certa dificultat de mobilitat. Hi ha força escales a l’interior del recinte de Sant Pere de Rodes i cal recórrer un camí pla de 800 metres des del pàrquing d’autocars fins al monestir.

• Dates i hores:
    • Dimecres, 10 de maig de 2017